Türkiye’ye değer katan marka ve isimler ödüllendirildi
Ticaret Bakan Yardımcısı İşte Tuna Turagay, ASELSAN’ın geçen yıl 81 ülkeye ihracat yaptığını ve ihracat tutarının 400 milyon doları aştığını belirterek, “Son 5 yılda 671 ürünü yerlileştirdi. Bunlar azımsanmayacak başarılar.” dedim.
Türkiye ekonomisine değer katan, başarı öyküleriyle Türkiye’nin ekonomik ve sosyal gelişimine katkı sağlayan marka ve isimlerin ödüllendirildiği “4. Değer Zirvesi ve Türkiye’ye Değer Katan Markalar Ödül Töreni” düzenlendi.
Türkiye’nin ufkunu genişleten, başarı öyküleriyle sektörlerine ve topluma örnek olan önemli marka ve isimlerin ödüllendirildiği törende konuşan Turagay, Türkiye’nin fiyatı yüksek markalara sahip olduğuna dikkat çekerek, gelecek olan marka ve isimler hakkında değerlendirmelerde bulundu. ödülleri sırayla al.
Türk Hava Yolları’nın (THY) dünyanın en önemli markalarından biri haline geldiğini, 342 noktaya uçtuğunu ve filosunda 400’e yakın uçağa sahip olduğunu kaydeden Turagay, tek başına taşınan yıllık yolcu sayısının 72 milyona yükseldiğini, 17 milyar dolar döviz getirisi.
2022’de 51,5 milyon turistin Türkiye’ye geldiğini ve 46 milyar dolar turizm geliri elde edildiğini kaydeden Turagay, “2023 hedefimiz 60 milyon turist, 56 milyar dolar turizm geliri. Her gün bir adım daha ileri gidiyoruz.” dedi.
ASELSAN 5 yılda 671 işi yerlileştirdi”
Bakan Yardımcısı Turagay, ASELSAN’ın 81 ülkeye ihracat yaptığını ve geçen yıl ihracat tutarının 400 milyon doları aştığını belirterek, “Son 5 yılda 671 eseri yerlileştirdi. Bunlar az başarı değil.” sözlerini kullandı.
Galataport’ta dünyanın ilk yer altı terminalinin bulunduğunu ve çok güzel bir yapının yapıldığını belirten Turagay, limana aynı anda 3 geminin yanaşabileceğini ve 15 bin yolcunun işlenebileceğini söyledi.
Ödül alanlar arasında yer alan ve Dünya Kupası şampiyonu olan Ampute Futbol Milli Takımı’nın gurur kaynağı olduğunu belirten Turagay, gastronomi alanındaki başarılarından da bahsetti.
Ödül alan diğer kurum ve isimler hakkında da değerlendirmelerde bulunan Turagay, ihracatçıların imza attığı başarıları anlattı.
“İhracat birim değerinde istediğimiz noktada değiliz”
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe de dünyanın büyük bir değişim ve dönüşüm sürecinden geçtiğini ve küresel ticarette oyunun kurallarının yeniden yazıldığını, fırsatların da olduğunu belirtti. bu süreçteki riskler olarak
Ticaretin değişen dinamiklerini dikkate alarak TİM’in misyon ve vizyonunu güncellediklerini ifade eden Gültepe, şöyle devam etti:
“Türkiye’yi en çok ihracat yapan ilk 10 ülke arasına sokma vizyonuyla yolumuza devam ediyoruz. Bu güçlü hedefe ancak dönen varlıklarımıza değer katarak ulaşabiliriz. 2022 yılında ihracat kilogram birim değerimiz yaklaşık 1,44 dolar artışa rağmen 1,44 dolar oldu. Geçen seneye göre yüzde 15 bu hedefi yakalayabiliriz.Henüz bu konuda istediğimiz noktada değiliz.2 doların hatta 3 doların üstüne çıkmalıyız bir an önce.İkinin üzerine çıkmalıyız. Dolar hatta üç dolar bir an önce.Yüksek teknoloji, Ar-Ge,tasarım,inovasyon ve markalaşmaya ağırlık vermeliyiz.Bunlardan çok daha değerlisi tabi ki nitelikli insan kaynağıdır.Sağlığımızı korumalıyız. eğitimli ve donanımlı gençler gözümüz gibi.”
“Savunma ve havacılıkta birim ihracat 57,5 dolara mal oldu”
Katma değerdeki farkı anlatmak için çok uzağa gitmeye gerek olmadığını belirten Mustafa Gültepe, bu konuda başarılı olan firmalardan bahsetti.
Savunma ve havacılık sanayisinin son yıllarda müthiş geliştiğini ve bu alanda sayılı ülkeler arasında yer aldıklarını ifade eden Gültepe, “2022 yılında savunma ve havacılık sanayii işlerinin ihracatında kilogram birim fiyatımız 57,5 dolardı. Ortalamanın tam 40 katı.Bir diğer örnek de 30 yaş.”Uzun süredir içinde bulunduğum hazır giyim şubemizden hediye etmek istiyorum. Hazır giyimde ortalama birim değerimiz 14 dolar civarında. Tasarlanan ve markalanan işlerin fiyatı 70-80 dolara kadar çıkıyor. İşin içine teknoloji, tasarım, inovasyon yani zeka ve fikir girince fiyat artıyor.” ifadelerini kullandı.
Markanın bu değerde çarpan etkisi olduğunu kaydeden Gültepe, büyük hedeflere ulaşmak için yüksek teknolojili, tasarımlı ve markalı çalışmaların ihracattaki payını artırmaları gerektiğini sözlerine ekledi.
Türkiye’ye değer katan marka ve isimler ödüllendirildi
Açılış konuşmalarının ardından ülke ekonomisine değer katan, başarı öyküleriyle Türkiye’nin ekonomik ve sosyal gelişimine katkı sağlayan marka ve isimler ödüllerini aldı.
10 başarılı markaya ödüllerini Bakan Yardımcısı Turagay, TİM Lideri Gültepe ve Fiyat Zirvesi Komite Başkanı Pınar Erez verdi.
“Bilişim Sektörüne Değer Katan Marka” ödülü Türksat’a, “Hayata Değer Katan Marka” ödülü Galataport’a, “Savunma Sanayine Değer Katan Marka” ödülü ASELSAN’a, “Markalı İhracata Marka Katan Marka” ödülüne layık görüldü. LC Waikiki’ye ödül, “100 Yıllık Değer” ödülü Kurukahveci Mehmet Efendi’ye verildi.
Şef Fatih Tutak’a “Türk Gastronomisine Marka Katan Marka”, Ampute Milli Takımı’na “Ülke Sporuna Değer Katan Marka”, sanatçı Refik Anadol “Sanata Değer Katan Marka”, Odunpazarı Modern Müze “Kültürel Mirasa Değer Katan Marka”, Arçelik’e “Milli Marka” ödülü. “Üretime Değer Katan Marka” ödülüne layık görüldü.
Öte yandan Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, Son dakikaProgram değişikliği nedeniyle programa katılamadığı bildirildi.
kastamonu escort bayan
kayseri escort bayan
kırıkkale escort bayan
kırklareli escort bayan
kırşehir escort bayan
konya escort bayan
konyaaltı escort bayan
kuşadası escort bayan
lefkoşa escort bayan
malatya escort bayan
manavgat escort bayan
marmaris escort bayan
mersin escort bayan
muğla escort bayan
niğde escort bayan
ordu escort bayan
osmaniye escort bayan
rize escort bayan
sakarya escort bayan