Yüksek yaşam maliyeti ve enflasyon bile Netflix’in büyümesini durduramadı
Netflix, yayınladığı raporla 2023 yılının dördüncü çeyreğinde dünya çapında 13,12 milyon abone kazanarak toplam izleyici sayısını 260,8 milyona çıkardığını duyurdu.
Yayın devinin üç aylık geliri, geçen yıl açıklanan 7,852 milyar dolara kıyasla 8,833 milyar dolar ile beklentileri aştı. Net gelirin de bu çeyrekte, bir önceki yılki 55,3 milyon $’lık net gelire kıyasla 938 milyon $ ile önemli ölçüde arttığı görülüyor.
- Netflix 2024 yılında yayınlayacağı dizi ve filmlerin listesini açıkladı
Netflix yaptığı açıklamada, 2023’ün dördüncü çeyreğinde reklamlı abonelik planlarında bir önceki çeyreğe göre yüzde 70’lik bir büyüme gördüğünü söyledi. Ancak şirket, 2. çeyrekte Kanada ve İngiltere başta olmak üzere 2024 yılında birçok ülkede faaliyete geçecek. reklamsız temel planları kaldırmaya başlayacaksöylenmiş.
Tüm bunların ötesinde firmanın en dikkat çekici açıklaması ise 2024 yılında fiyatların daha da artabileceğine dair sinyaller vermesi oldu. Yapılan açıklama şu şekilde: “Netflix’e yaptığımız yatırımlar ve sunduğumuz hizmetler geliştikçe, bu gelişmelere uyum sağlamak için zaman zaman üyelerimizden biraz daha fazla ödeme yapmalarını isteyeceğiz.”
Şirkete göre Netflix’in oyun işi, toplam gelirlerinin hala küçük bir yüzdesini oluştursa da dikkat çekmeye devam ediyor. aralıkta Büyük otomobil hırsızlığı‘Taşınabilir üçlemeyi’ abonelerinin beğenisine sunan şirket, bunun şimdiye kadarki en büyük oyun adımı olduğunu ve bazı tüketicilerin Netflix’e sırf bu oyunları oynamak için abone olduğunu belirtti.